att leva med ADD

ni som har ADD diagnostiserat, hur yttrar sig er add?
på mig är det tydligast när det gäller struktur och organisering. jag kan inte planera överhuvudtaget,
gör allt som faller mig in för stunden, tur för mig att jag inte är rik säger jag bara.. jesus!
hade shoppat upp halva jordklotet, rest runt som en dåre, fixat pattar med koksalt implantat D kupa ena dagen, nästa dag ut med dem och in med geleformade silikon inplantat i strlk C, haha, ah ni fattar vad jag menar?
jag älskar även att ha rent och snyggt hemma, men kan inte hålla det snyggt eller rent för fem öre.
på något sätt kopplar inte min dysfunktionella hjärna att när det ligger disk måste man diska,
eller diska INNAN det blir ett berg med disk, eller ta upp reklamen som ligger i hallen INNAN det
blir ett BERGmed reklam, eller ställa tillbaka saker där dom var innan!


att tänka
"jag gör det sen" är något jag alltid gör men också något för mig som INTE fungerar,
om jag inte gör saker NU, händer det ingenting. aldrig någonsin. det bara ligger. vad det än är!
fler "add typiska grejer" är väl min aggressiva sida, dock tycker jag att det försvunnit mer & mer?
är jättelycklig över det!

trots att jag har en del provokativa människor i min omgivning som kan ha världens damputbrott kan jag,
FRIDA LOVISA ÖSTERBERG nu stå stolt och LUGN och bara titta på, eller försöka lugna ner personen ifråga, när jag FRIDA LOVISA ÖSTERBERG, för bara 7 månader sedan, kunde stå och slänga ut tallrik efter tallrik efter tallrik efter tallrik från skåpen bara för jag blev arg? eller smälla till någon pga stöddigt beteende?

ah det var väl också addtypiskt.. what else? tydligen har jag uppmärksamhetsstörning också,
men det vettefan om det stämmer, jag tycker jag är väldigt uppmärksam på min omgivning,
reagerar på det minsta lilla. något måste gjorts fel när jag gjorde de där testen ;-)
hyperaktivitet, verkligen inte, som barn kanske, nu nej.

vi med ADD har ju för lite utav dopamin i skallen vilket gör att vi själva måste "tillfredställa" detta ämne genom "kickar", tydligen, det är därför många som börjar använda sig utav droger m.m.
jag tvivlar nog lite på min diagnos.. men omdiagnostiserad vill jag inte bli,
sålänge samhället ser mig som förståndshandikappad blir det enklare i vardagen.
mer pengar, hjälp i vardagen om jag behagar, mer "omsorg och förståelse".

kul att dra nytta av samhället ibland! ;-)


Kommentarer
Postat av: anonym

De är bara de med adhd som är hyperaktiva därav h:et, de med add är precis lika förutom just hyperaktiviteten

Svar: som jag skrev: hyperaktivitet, verkligen inte, som barn kanske, nu nej.vet mycket väl vad det är för skillnad på ADD & ADHD :-)
läs igenom ordentligt nästa gång.
None None

2013-03-22 @ 11:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback