20 september 2010

Måste passa på att klaga lite när alla andra också gör det.. som alla vet så vann ju moderaterna,
enligt mitt tyckte så vann INGEN! moderaterna kommer nu styra sverige i 4 år, vilket kommer innebära
att ''alla'' unga kommer stå utan jobb, vi kommer behöva söka bidrag
(det är vell det moderaterna vill få bort? att folk ska jobba och tjäna sina pengar istället för att gå hemma
och gå på bidrag utan att dra sitt strå till stacken)

dem vill att sjukhusen ska bli privata, ska någon som väntat på ett nytt hjärta i 3 år vänta ytterligare för
att någon med mer pengar kan köpa sig före i kön? det är ju helt jävla sjukt.. och ja, det var en besvikelse
att SD kom in i riksdagen.. jag kan förstå att man vill att de folk som kommer hit till sverige ska skaffa jobb,
lära sig språket osv och inte leva på bidrag, men det är svårt att få jobb, det finns inte tillräckligt med jobb, så vad
händer då? jo, dem hamnar på bidrag.. sverige blir vad vi gör det till, men varför ska de rika bli rikare och de fattiga fattigare? varför kan vi inte hjälpa varandra? så alla har en chans att jobba sig uppåt i livet..


Kommentarer
Postat av: erica

bra skrivet frida!

http://www.youtube.com/watch?v=YAQDz6m2XPk&feature=player_embedded#!



jag blev lite kär i dem som gjorde den filmen.

2010-09-20 @ 21:28:25
URL: http://ericawelin.blogspot.com
Postat av: erica

ja, men precis.

visst behöver vi fler jobb i sverige, men jag tycker lite att de går för fort fram. innan de utlovar att alla ska få jobb så kanske de ska komma på vart alla de jobben ska komma ifrån :P

och det här argumentet att fattiga lever på rikas pengar genom bidrag håller fan inte. jag vet inte många som faktiskt vill ligga hemma i soffan och inte ha råd med mer än att leva.

meneeeh.. nu är det ju Reinfeldt som bestämmer, och det är väl bara att leva med. men nästa val ska han fan ner.

2010-09-20 @ 23:16:51
URL: http://ericawelin.blogspot.com
Postat av: Natalie

Sv: Jag håller med dig till 100%! Man kan verkligen undra vad folk tänker med när dom röstar på Sverigedemokraterna! Det är ju hemskt!



Sjukt bra låt <3

2010-09-22 @ 17:22:04
URL: http://natayas.blogg.se/
Postat av: Natalie

Jag håller med dig till 100%! Man kan verkligen undra vad folk tänker med när dom röstar på Sverigedemokraterna! Det är ju hemskt!



Sjukt bra låt <3

2010-09-22 @ 17:22:11
URL: http://natayas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback