knastrande snö under skorna

Det bästa med vintern är nog om kvällarna, när man kan sitta inne i köket med en kopp glögg och kolla ut på alla små snöflingor som sakta faller ner mot marken.. man blir så varm i kroppen :>

i vinter tänker jag lära mig åka snowboard eller något annat, sist jag åkte snowboard bröt jag svanskotan.. kan då säga er att det var ingen mening med att åka in till doktorn i ilfart.. gipsad svanskota? haha, det skulle jag vilja se!
den läkte iallafall fint och efter det har jag inte vågat mig ut i någon backe (förutom för pulka/dylikt..)

tur vi hade min fyrhjuling förra året som vi kunde åka omkring och fjanta oss på ;> knöt fast en bob och åkte runt
överallt i gagnef, haha! riktigt härligt, sen fort in i en varm dusch och efter det fixa ihop en kopp varm oboy med grädde i, mums..
i år tänker jag ta vara på vintern, MASSOR av julskinka ska ätas, julfilmer, julgodis, gå ut i skogen och promenera, glögg, paket, åka ut och pimpla, skoter, badtunna, lång skidor, mys framför brasan, mm..

fy sjutton vad jag längtar! får bara hoppas på att denna vinter inte  blir lika kall som förra, även om man hört att det ska bli ''rekord kallt'' i vinter.. bara att hålla tummarna för att vädergubbarna har fel ;>

nej, nu ska jag klä på mig lite kläder sedan vänta på att min älskling ska komma och möta mig.
blir att sova i nyckelby inatt. imorgon blir det solning med syrran. får se om jag kanske följer med henne och kollar när hon ska rida majas häst disa, mysigt!!1 då ska jag köra ner näsan i pälsen på disa och bada njuta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback